Subject: Fwd: Pingi ja prügikasti paigalduseks luba - Vaida Alevikuselts!
From: "Vaida Alevikuselts" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Wed, 12 Mar 2025 10:43:56 +0200

Tere

Pöördume Transpordiameti poole sooviga pakkuda oma kogukonnale paremat 
elukeskkonda ja võimalusi ning kuna meil on siiani olnud Transpordiametiga 
hea koostöö, siis väga loodan, et saate meid ka seekord aidata. Vaida 
Alevikuseltsil on mõttes soov paigaldada meie tammede vaatevälja juurde 
11114 Jüri-Vaida tee T1, tunnus 65303:003:0385 tee äärde pink koos 
prügikastiga. Oleme saanud valla poolt selleks ka soovitused ja nõusoleku 
nende poolt nii pingi kui prügikasti hoolduseks. Vajaksime nüüd siinkohal 
Transpordiameti luba, et meie poolt väljavalitud asukohale saaksime teostada 
tasku, kuhu on paigaldatud pink ja prügikast ning müra tõkestamiseks tasku 
äärtesse ka väike istutus.
Saate lugeda allpool meie pöördumist Rae vallale ja nende vastust ning 
jooniseid.

Kui Transpordiametilt tuleb luba antud toiminguks, siis küsimus ka selles 
osas, et talihooldust teostab sellel kergliiklusteel samuti Transpordiamet, 
et kas sellisel juhul saame paluda, et ollakse ka valmis pingi eest lund ära 
lükkama?!

Soovime antud tegevust teha läbi Kohaliku Omaalgatus Projekti (KOP), mille 
taotlusvoor lõppeb 3.aprill, siis kas oleks võimalik saada Teilt vastus 
selle kohta hiljemalt 26.märtsiks?!

Jääme suure huviga ootama Teie poolset tagasisidet ja otsust!

Lugupidamisega

--

Raili Salvet

Vaida Alevikuselts MTÜ juhatuse liige

Mob: +372 5647 4344

---------- Forwarded message ---------
Saatja: Katrin Baumann <[email-masked] <mailto:[email-masked]> 
 >
Date: T, 11. märts 2025 kell 15:39
Subject: RE: Pingi ja prügikasti paigalduseks luba - Vaida Alevikuselts!
To: Vaida Alevikuselts <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Hannes Ojangu <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, 
Meelis Rõigas <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, Meelis 
Laid <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, Rae Vallavalitsus 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, Gerthard Tints <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >

Tere

Soovite pinki paigaldada asukoht (65303:003:0385), mis paikneb riigimaal 
ning olemasolevat jalg- ja jalgrattateed hooldab Transpordiamet.

Transpordiametilt tuleb kõigepealt saada nõusolek pingi ning prügikasti 
paigaldamiseks ning tuleb ka välja selgitada millistel tingimustel 
Transpordiamet nõusoleku annab ja kas on vajalik alale seada ka isiklik 
kasutusõigus.

Peale pingi ja prügikasti nõuetekohast paigaldamist on võimalik Rae 
Vallavalitsusel korraldada pingi ning prügikasti hooldust. Talihoolet teeb 
sellel kergliiklusteel Transpordiamet ning selles osas tuleb leppida kokku 
Transpordiametiga, kas nad on nõus lund lükkama ka pingi eest.

Kaalume Rae valla territooriumile pikemas perspektiivis selliste pinkide 
paigaldamist jalg- ja jalgratta teede äärde ning avalikele haljasaladele.

Lisan tootest pildi:

Näiteks Dambis Eesti OÜ toode või samaväärne.

Selletõttu võiks ka pakutavale alale paigaldatav pink sarnane välja näha.

Teie poolt tehtud prügikasti ettepanek on sobiv.

Pingi alune ala ja prügikasti alune peaks olema betoonkivikattega – selline 
lahendus on vähem hooldust nõudev kui murukivi.

Kui prügikast on paigutatud pingiga ühte taskusse, peab see jääma pingist 
vähemalt 80 cm kaugusele, teenindusautole hästi ligipääsetavasse kohta.

Pingi kõrvale tuleks jätta ka ca 1,5m laiuselt lisaruumi, kuhu saab 
liikumist takistamata paigutada ratastooli, lapsevankri või jalgratta.

Kergliiklusteedel tuleb pingid paigutada pingitaskutesse, tee peab jääma 
vabaks. Pingi ette tuleb jätta vähemalt 60 cm sillutatud või muu kõvakattega 
vaba ala.

Kuna tegemist on mürarikka lageda alaga, siis mõnusamaks istumiseks võiks 
sillutatud ala ümber istutada põõsad.

Lisan põhimõttelise joonise:

Pakutavad materjalid pingil on sobivad: troopiline puitosa ja tumehall 
metallosa RAL 7016.

Lugupidamisega

Katrin Baumann
arendusarhitekt

Rae Vallavalitsus

Telefon: 58310868

E-mail:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Veeb:  <http://www.rae.ee/> www.rae.ee

From: Vaida Alevikuselts <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, February 27, 2025 11:09 PM
To: Rae Vallavalitsus <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Meelis Laid 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Katrin Baumann 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Meelis Rõigas 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Hannes Karon 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Pingi ja prügikasti paigalduseks luba - Vaida Alevikuselts!

Tere

Vaida Alevikuseltsil on mõttes soov paigaldada meie tammede vaatevälja 
juurde 11114 Jüri-Vaida tee T1, tunnus 65303:003:0385 tee äärde pink koos 
prügikastiga. Pink oleks Rae valla küladepäeval külade omaosalusega 
panustatud pink, mis meenutaks koos sildiga Rae valla küladepäeva 2024 ja 
mis on vaatega Vaida aleviku poole. Siinkohal ka nagu väike kingitus Vaida 
järgmise aasta juubeliaastale. Manuses pilt ja koht märgitud punase 
triibuga.

Palume esialgselt Rae valla poolset luba ja kinnitust antud toiminguks ning 
samuti prügikasti tühjendamise ja hoolduse üle võtmist, kui saame kevade KOP 
projektiga antud ideele rahastuse ja asi saab teostatud.

Kui oleme saanud Rae vallalt antud loa, siis pöördume Transpordiameti poole 
antud kinnitusega ja taotleme nendelt luba asjade paigaldamiseks nende 
maale.

Valla poolset otsust oleks päris kiiresti vaja, sest projekti taotlemine on 
avatud 03.märts-04.aprill ja siin vajame ennem seda ka Transpordiametilt 
vastust ning otsust!

Lisan veel, et mõttes on ehk pingi alune ala teha murukivi alusega, 
arvestades pingi mõõte 2000 mm lai x 1200 mm sügav?! Sügavust arvestasin 
hetkel selliselt, et paigaldada prügikast ehk pingi taha?! Visuaalsest 
poolest ehk saab meid Katrin siin sellega aidata?!

Oleme mõelnud antud toodete peale:

pargipink Klaar Wood - Extery linnamööbli kollektsiooni pargipink 
<https://extery.com/tooted/klaar-wood-pargipink/>  - Mõte disainist ja 
materjalidest, mis on oleks hea ja samas vajaks kõige vähem hooldust - 
Troopiline puit, naturaalne (läheb ajaga halliks ja ei vaja iga aastast 
õlitamist)

Metall võiks olla RAL 7016

prügikast Solo 100 - Extery linnamööbli kollektsiooni prügikastid 
<https://extery.com/tooted/solo-100/>

Kui on küsimusi, lisa mõtteid või ettepanekuid, siis igati oodatud!

Jään ootama vastust!

Head soovides

-- 

Raili Salvet

Vaida Alevikuselts MTÜ juhatuse liige

Mob: +372 5647 4344

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.